27 Eylül 2007 Perşembe

Samsung E200

Aslında bu tarz yazılar pek ilgimi çekmez ve yazmak da istemezdim ama uzun zamandır bozuk olan telefonumun yerine aldığım Samsung E200ün bu yazıyı hakettiğini düşünüyorum.

Artık bana göre salt telefon fonksiyonlu bir cep telefonunun devri çoktan geçti; fakat eğer sizde benim gibi bir telefonun iyi bir MP3 player olamayacağına ve gene iyi bir digital kamera olamayacağına inananlardansanız (ki bu iki tip ürününde hemen hemen en iyilerini kullandım, ve hala kullanıyorum) telefon gibi bir telefon arıyorsunuz demektir. Bende bu arayıştan yola çıkarak hemen hemen hiç bir telefonu alınabilir bulmamıştım. En sonunda biraz da kriterlerimi düşürerek bakındım ve E200 le karşılaştım. Gelelim telefon ile ilgili izlenimlerime:

  • Öncelikle telefon ince, yani hakikaten ince ve bu inceliğinden dolayı kırılcak gibi duruyor, nazik davranmak lazım.
  • Ses kalitesi gerçekten güzel. Menüleri kullanışlı ve bir çok ayarlanabilir özelliğe kolay erişim sağlıyor. Özellikle menülerin içinde kaybolmadan her türlü ayara kolayca ulaşabiliyorsunuz.
  • Mesajlaşma ben çok yaparım diyorsanız mesaj yazmaya alışmak biraz zamanınızı alabilir çünkü tuş takımı biraz küçük.
  • MicroSD kart yuvası ve satın alırken promosyon olarak verilen MicroSD kart ürünün alınabilitesini arttırıyor. Ama benim için ilk sırada gelen özellikleri değil.
  • Telefonu alalı 4 gün oldu batarya göstergesi şu an son noktada ama hala direniyor. Gerçi bu çok objektif bir analiz değil çünkü herkesin konuşma/telefon kullanma alışkanlıkları farklı.
  • Kamerası 1.3 MegaPiksel, yeni telefonlara göre biraz geride ama dediğim gibi benim için önemli değil.
  • Yanında gelen yazılım (Samsung PC Studio sanırım) çok iyi ve basit. Daha önceden Outlook a sync ettiğim rehberimi tek tıkla telefona aktardım. Özellikle önceki telefonumda aynı işleri yapmak için 2 saat harcadığımı düşünürsek bu kolaylık gözlerimi yaşarttı.
  • Radyosu var. En azından sıkıldığınızda kurcalamak için bir alternatif. Kulaklık radyo anteni vazifesi gördüğü için kulaklıksız kullanılmıyor.

Şimdilik yazabildiklerim, aklıma gelenler bunlar. Özetle iyi bir telefon alıyım, öyle çok da para vermiyim diyorsanız bence E200 alternatifleriniz arasında olsun.

Hiç yorum yok: